1. Sotsiaalse ettevõtte tunnused

Sotsiaalse ETTEVÕTTE lühidefinitsioon: ühiskondliku eesmärgiga organisatsioon, mis kasutab oma sihi saavutamiseks ettevõtlust. Ühiskondliku eesmärgi olemasolu tähendab, et see on püsivalt fikseeritud organisatsiooni põhikirjas. Ettevõte tegutseb majandusüksusena ehk pakub kaupu või teenuseid tasu eest püsiva tegevusena.

Sotsiaalse ETTEVÕTLUSE lühidefinitsioon: toodete või teenuste müük ühiskondliku eesmärgiga organisatsiooni poolt. Sotsiaalse ettevõtlusega tegeleja ei ole sotsiaalne ettevõte juhul, kui ta ei tegutse püsiva majandusüksusena. Näiteks müüakse ainult kord aastas jõululaadal ühingu liikmete tehtud esemed.

Sotsiaalse ettevõtluse 6 tunnust leiad siit materjalist.

2. Sotsiaalse ettevõtte ärimudelid

3. Kust saavad sotsiaalsed ettevõtjad nõu ja tuge?

Uuele ideele tarvis tuult tiibadesse? Sügiseti saab kandideerida ettevõtluskonkursi Ajujaht sotsiaalse ettevõtluse eriauhinnale. Kevadeti ootab Heateo SA ja Kodanikuühiskonna Sihtkapitali ühiskondlike algatuste inkubaator NULA.

Vabaühenduste vormis tegutsevad sotsiaalsed ettevõtted võivad saada toetust Kodanikuühiskonna Sihtkapitalist, seda näiteks arenguhüppe taotlusvoorudest.

Maakondlikud Arenduskeskused – alustajatele ja areneda soovijatele annavad nõu mittetulundusühingute ja ettevõtluskonsultandid. Vabaühenduste vormis tegutsejad võivad leida häid näpunäiteid ja olulisi teateid ka vabaühenduste infoportaalist MAKIS ja Vabaühenduste Liidu EMSL kodulehelt “Hea Kodanik“.

Lisaks on sotsiaalsetel ettevõtetel võimalik liituda kogukonnapraktika programmiga. Kogukonnapraktika on koolide ja vabaühenduste koostööprogramm, mille käigus gümnaasiumiõpilased lähevad mõnda vabaühendusse põgusale praktikale. See on hea võimalus tuua noori oma organisatsiooni juurde, et midagi vajalikku koos ära teha.