Ajujahi parim sotsiaalne ettevõte CommuniCare aitab vähendada hooldekodu elanike üksildust

Ajujahi parim sotsiaalne ettevõte CommuniCare aitab vähendada hooldekodu elanike üksildust

Äriideede konkursi Ajujaht parimaks sotsiaalseks ettevõtteks valiti Tartu tudengite loodud vabatahtlike võrgustik CommuniCare. Ettevõtte sai idee arendamiseks 5000 euro suuruse eriauhinna.

CommuniCare loob vabatahtlike võrgustikku, et vähendada hooldekoduelanike üksildust, pakkudes eakatele suhtluskaaslasi. Idee sündis ettevõtte juhi, Tartu Ülikooli majandusteaduskonna esmakursuslase Norman Vesteri Inglismaal veedetud ajast, mil ta hooldekodudes ise vabatahtlikuna abiks käis. ”Selle aja jooksul sain aru, et sealsetel eakatel ei käi keegi külas. Lähedasedki käivad ainult paaril korral aastas ning enam kui pooltel ei olegi ühtegi lähedast, kes nendega aega veedaks,” rääkis ta.

Eestis on probleem tema sõnul suuremgi. ”2013. aastal Sotsiaalministeeriumi läbi viidud uuringust selgub, et 85 protsenti hooldekodudes elavaid vanureid külastatakse keskmiselt 2,3 korda aastas,” lisab ta.

„CommuniCare on võtnud eesmärgiks lahendada üdini inimliku ja sügava väljakutse – üksindus meie hüpersotsiaalses maailmas. Probleem on universaalne ja samas niivõrd keerukas, et CommuniCare’i väikseimgi edu selles valdkonnas võiks neile avada palju uusi ärilisi võimalusi, nii sihtsegmentide kui turgude mõttes. Meeskonna tunnustuseks ja tugevuseks on võime kaasata partnereid.  See tugevus aitab neil luua tugeva vabatahtlike võrgustiku, kuid veelgi olulisemana arendada oma teenust, liikuda esialgselt „inimeselt-inimesele“ lahenduselt digitaalse suhtluskeskkonna suunas,“ kommenteeris võiduideed SEB Balti strateegia ja kliendikogemuse juht Andra Altoa.

Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku juhi Helen Mikkovi sõnul on tiim lühikese ajaga loonud võrgustiku, mille liikmed usuvad heasoovlikkusse ja tegutsemisesse. “CommuniCare’i tiim esindab ettevõtlikkust ja julgust muuta süsteemi, nähes võimalusi kohtades, kuhu ühiskonnas võib-olla enamus ei soovi vaadata,” lisas ta.

Lisaks pälvis CommuniCare Ajujahil Tartu linna eriauhinna summas 5000 eurot ning Saue valla eriauhinna summas 4000 eurot. Kokku pälvis meeskond äri arendamiseks konkursilt 14 000 eurot.

Sotsiaalse ettevõtluse eriauhinnale kandideerisid kõik Ajujahile esitatud ideed, mis pakkusid lahendusi ühiskondlikele probleemidele. Eriauhinna panid välja SEB Eesti ja Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustik.

Ajujaht on Eesti suurim äriideede konkurss. Tänavuse hooaja ja konkursi peaauhinna 30 000 eurot võitis ettevõte Pagerr, kes arendab uudset lahendust, mis suunab trükiste tellimused trükikodades muidu kasutamata jäävale materjalile.

Ajujahi finaalsaadet saab järele vaadata siit.