Isiklikust probleemist globaalse mure lahendamiseni – Fitlap, René Laane

Isiklikust probleemist globaalse mure lahendamiseni – Fitlap, René Laane

Poelettidel siniste Fitlapi siltidega tooteid on vast enamik eestlasi märganud – kas aga teatakse ka sedagi, et tegemist on sotsiaalse ettevõttega ehk ettevõttega, mille peamine eesmärk on ühiskondlikku probleemi lahendada? Uurisime Fitlapi omaniku ja tegevjuhi René Laane lugu sotsiaalsest ettevõtlusest ning tema õppetundidest.

Miks sa oled sotsiaalne ettevõtja?
Fitlap tegeleb sellise probleemi lahendamisega, mis puudutab umbkaudu pooli täiskasvanud inimesi kogu maailmas – liigne kehakaal, mis omakorda toob endaga kaasa erinevaid tervisega seotud probleeme. Selle probleemi lahendamiseks oleme võtnud enda missiooniks viia soodne, lihtne ja tervislik toitumine võimalikult paljude inimesteni. Läbi selle püüame vähendada ebatervislikust elustiilist tulenevate haiguste osakaalu maailmas ja anda inimestele juurde täisväärtuslikult elatud eluaastaid!

Kuidas Fitlap alguse sai?
Oleme tegutsenud toitumisnõustamise turul 2009. aastast ning Fitlapi brändi kasutame alates 2015. aastast. Meie ettevõtmine sai alguse minu isiklikust probleemist, kui soovisin enne võistlust enda kehakaalu tõsta, kuid ei leidnud selleks piisavalt head tööriista. Eestis pakuti küll erinevaid toitumiskavasid, kuid need olid liialt ühekülgsed.
Mina olin käinud internetiturunduse kursustel ning teine asutaja oli töötanud aastaid personaaltreenerina. Panime pead kokku ja Fitlap oligi sündinud. 🙂

Kuidas Fitlap sotsiaalse ettevõttena toimib?
Nagu eelpool mainitud, siis lahendab Fitlap probleemi, millega on hädas suur osa kogu maailma elanikkonnast. Probleemi lahendamiseks pakume virtuaalset toitumisnõustamise teenust, mis sisaldab nii toitumiskava, erinevaid toetusgruppe kui ka palju muud vajalikku, mis aitab võidelda ülekaaluga. 

Kuhu tahate jõuda? Mis on tuleviku ägedad plaanid?
Lähimate aastate plaan on tugevdada turuliidri positsiooni Eestis, pakkuda kõige kasutajasõbralikumat ja tulemuslikumat toitumiskava maailmas ning saavutada turuliidri
positsioon USAs.
Minu unistus on see, et maailmas ei oleks inimesi, kelle valedest toitumisharjumustest tulenev liigne kehakaal toob neile kaasa tervisega seotud probleeme. 

Mis on sinu jaoks olnud 2-3 suurimat õppetundi, mida oled saanud sotsiaalse ettevõtlusega tegeledes?
Inimesed ei vaja ainult head toodet, vaid vajavad ka igapäevast toetust. Tooksin välja veel selle, et toode või teenus võib olla ükskõik kui hea, aga alati saab paremini. Kolmandaks ja võib-olla kõige olulisemakski pean seda, et kuula oma kliente ja tee rohkem kui oodatakse!

Mis on sinu arvates ühe eduka sotsiaalse ettevõtte omadused?
Edukas sotsiaalne ettevõte peab lahendama mõnda maailmas laialt levinud probleemi, olema isemajandav ja saama igapäevaselt hakkama ilma toetusteta.

Mis on mõni põnevaim, naljakaim seik, mis on sul Fitlapiga tegeledes juhtunud?
Fitlapis juhtub pidevalt huvitavaid asju. 
Näiteks ükskord puhkuselt tulles avastasin, et mu töölaud oli punaste lintidega ümber piiratud, arvuti klaviatuur ja hiir ära peidetud ning laual silt, et esimene päev pärast puhkust kuulub sisse elamisele. 🙂

Tegevust on toetatud Euroopa Sotsiaalse Innovatsiooni Liidu konsortsiumi (The European Social Innovation Alliance (ESIA)) rahvusvahelise projekti raames, mis on kaasrahastatud Euroopa Liidu poolt. Lisainfo: https://si-alliance.eu/