Miks eelistada tarbijana kohalikke tootjaid?

Seoses kriisiga kutsuvad paljud Eesti ettevõtted toetama siinset ettevõtlust. Kodumaise kauba eelistamine on üks lihtsamaid viise majandusele kaasaaitamiseks.  Tarbijatena võiksime alati meeles pidada, et meie ostuotsused mõjutavad üldist majandust. Seetõttu on mõistlik võimalusel eelistada poes kodumaist kaupa. Konjunktuuriinstituudi uuringu kohaselt eelistas 2016. aastal kodumaist toidukaupa 74% vastanutest. Samas moodustasid kodumaised tooted mullu 65% Eesti suuremate…
Read more

TYPA trüki- ja paberikunstikeskus -vabatahtlikusel põhinenud ettevõtmisest kasvas välja äri

TYPA trüki- ja paberikunstikeskus on muuseum-stuudio, mille kontseptsiooni osaks on külastajatele väga personaliseeritud külastuskogemuse pakkumine. Muuseum alustas oma tööd aastal 2010 ainult vabatahtlikusel põhineval ettevõtmisena. Sellest aga arenes välja muuseum, mis pakub tööd mitmetele inimestele ning täidab tühimikku mäluasutuste seas, et päästa hävingust viimased säilinud kõrgtrükiseadmed ning inventar. Vestlesime TYPA töötaja Mirjam Savistoga pileti hinnastamisest,…
Read more

Kuidas määrata õiglast hinda?

Kampaania #RÄÄGIMERAHAST raames palusime Maakondlike Arenduskeskuste Võrgustikul kirjutada õiglase hinna määramisest.

Ühispöördumine: Eesti vajab sihikindlat tegutsemist rohepöörde elluviimiseks

Lp peaminister Jüri Ratas  3. juuni 2020, Tallinn  Ühispöördumine: Eesti vajab sihikindlat tegutsemist rohepöörde elluviimiseks  Euroopa Komisjon on võtnud oma prioriteetseks suunaks Euroopa rohelise kokkuleppe elluviimise kaudu kujundada ühine majandusruum tulevikukindlamaks ning keskkonnasõbralikumaks. Uudse koroonaviiruse levikust raputatud Euroopa majandusolukorra kontekstis on rohelepe kujunemas oodatust veelgi olulisemaks. Eesti ettevõtjate, erialaliitude, kodanikuühenduste jt hinnangul on esmatähtis, et…
Read more

Kuidas asutada e-poodi?

Eriolukorra ajal sai paljudele ettevõtetele selgeks, et nende ärimudel vajab uuendamist. Kiireimad suutsid enda internetipoe avada, ent paljudele ettevõtjatele on see ikka veel hägune ala – kuidas alustada, mida peaks teadma ja kui kalliks see minna võib?  E-poe olemasolu aitab kasvatada müüki, sest internetiturunduse abil saab ostja soetada soovitud tooted kohe kui reklaami näeb. Kuid…
Read more

Uuskasutuskeskus: “Me ei teeni kasumit mitte ühelegi omanikule”

#RÄÄGIMERAHAST kampaania raames vestles Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustik Uuskasutuskeskuse tegevjuhi Diana Paakspuuga, et arutada nende ärimudelit, heategevust ning selle eest raha küsimist.

Sotsiaalse ettevõtluse auhinna võitis Artisana!

Vastutustundliku Ettevõtluse Foorum tunnustas 21. mail 76 Eestis tegutsevat ettevõtet, avalikku organisatsiooni ja mittetulundusühingut, kes hoolivad ümbritsevast ning soovivad panustada ühiskonda rohkemaga, kui seadus nõuab.

#RÄÄGIMERAHAST

Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustik algatas kampaania #RÄÄGIMERAHAST, mis keskendub õiglase tasu küsimisele. Nii sotsiaalsed kui ka väikeettevõtted küsivad tihti oma töö eest minimaalset tasu, et hoida hinda madalal. Samal ajal teeb see nende ärimudeli haavatavaks kriisidele. Hea tegemise ja töö tegemise juures on okei küsida omale väärilist tasu. Eriolukorra väljakuulutamise alguses vestles Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku juht…
Read more

MKM, miks sa sotsiaalseid ettevõtteid diskrimineerid?

Vabaühenduste Liit ja Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustik palusid kirjas ettevõtlus- ja infotehnoloogiaministril Raul Siemile selgitada, miks COVID-19 kahjude hüvitamise toetustel diskrimineeritakse ettevõtjaid juriidilise isiku liigi alusel väike-, majutus- kui ka toitlustusettevõtjate puhul? Samas kui turismiteenuste ja -atraktsioonide juures sellist vahet ei tehta. 02.05.20 jõustunud ministri määrustes https://www.riigiteataja.ee/akt/129042020009 ja https://www.riigiteataja.ee/akt/129042020008 on ühtaegu nii ebavõrdselt kohtlevalt kui ka sisemiselt…
Read more

MTÜ Nukufilmi Lastestuudio kaasas Changemakers Academy noori oma brändi uuendamisel

Changemakers Academy programmis on kahel aastal osalenud MTÜ Nukufilmi Lastestuudio, kes jagas meile oma kogemuslugu. Ettevõte kaasas noori oma brändi uuendamises ja uute sihtrühmadeni jõudmises. MTÜ Nukufilmi Lastestuudio on Eesti esimene ja seni suurim õpikeskkond, mis loodud animatsiooni huvihariduse süvendatud omandamiseks. Õppida saavad nii lapsed, noored kui täiskasvanud. Huvikoolis õpib ligi 100 õpilast, lisaks osaleb…
Read more