Mõju ühiskonnale

Meie lõplikuks eesmärgiks Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustikus on aidata suurendada sotsiaalsete ettevõtete positiivset ühiskondlikku mõju. Ometi on ühiskondliku mõju hindamine tihti väga keeruline ja sellest laiemale avalikkusele arusaadav rääkimine veel keerulisem…

Alates 2013/14 hooajast aitame SEV-i liikmete tulemusi ja mõju atraktiivselt tutvustada. Teeme seda raportite abil. Raportid näitavad läbi selgelt esitatud numbrite, põnevate lugude ja haaravate fotode sotsiaalsete ettevõtete olemust Eesti ühiskonnas.

2015/16 hooajal loome internetikeskkonda, kus saaksid oma tulemusi ja mõju tutvustada kõik ühiskondliku eesmärgiga organisatsioonid. Värsket informatsiooni  “Maailmamuutjate äriregistri” kohta saab siit!

Seni valminud raportite lugemiseks klõpsake logo all oleval lingil, avaneb pdf fail:

EPMY_logo
Raport
logo_UK
Raport
meditech_logo
Raport

Logo_Avitus
Raport

Abikasi_logo
Raport
DD_logo
Domus Dorpatensis: raport
lavka_logo
Raport
eyl logoRaport
hiirekese_logoRaport kirbuturg_logoRaport
qbikPimedate Töökeskus Hariner: piltidega versioon ja ekraanilugemisprogrammi sõbralik versioon K6K_logoRaport
YFU_logoRaport Raport
ppy_logoRaport vaartustades_elu_logoRaport
equilibre_logoRaport maarjakyla_logoRaport
sec_logoRaport Iseseisev_Elu_logoRaport
Raport AtChron: raport
Raport

Oled sotsiaalne ettevõte ja soovid samuti oma mõju asjatundlikult kaardistada ning põnevalt kommunikeerida? Siit leiad juhendmaterjali, mis seda õpetabki. Võta ühendust, kui tuleb hästi välja… või ka juhul, kui tekib küsimusi!

Samuti vaata ja kuula videomaterjali siit ja siit.

Raport valmis? Vaata ideid, kus ja kuidas seda kasutada siit.

Positiivse mõjuga sotsiaalseid ettevõtteid on Eestis juba päris mitmeid. Kes ja kus, sellest annab väikese ülevaate 2014. aasta juunis valminud kokkuvõte sotsiaalse ettevõtluse statistika pilootuuringust.

Kõik tõelised sotsiaalsed ettevõtted muudavad meie ühiskonda paremaks, sest nad on seadnud vastava selge ja mõõdetava eesmärgi. 

Ka paljud traditsioonilised ettevõtted loovad positiivseid väärtuseid. On tööandjateks, maksavad riigile makse, pakuvad (häda)vajalikke tooteid ja teenuseid… Kuid traditsiooniliste ettevõtete lõplik mõõdupuu on ikkagi kasuminumber. Väärtust oma klientidele ja ühiskonnale laiemalt loovad nad enamasti täpselt just nii palju ja sellisel viisil, kui see on tarvilik kasumi maksimeerimiseks. Sotsiaalsete ettevõtete edu mõõdupuuks on nende poolt loodav ühiskondlik kasu, seepärast ongi nii oluline, et nad ka hindaks ja räägiks sellest kuidas ja keda nad oma tegevusega on aidanud.

Lisainfo: Jaan Aps, SEV-i juhatuse liige, jaan(at)sev.ee

Aitäh:

  • pilootorganisatsioonidele (Uuskasutuskeskus, Meditech, Eesti Pimemassööride Ühing), kes julgesid oma tulemused avalikustada;
  • vabatahtlikele kujundajatele: Triin Tammela, Tauno Loodus (Zavod BBDO). Just nemad lõid raportitele ilusa ja selgelt loetava formaadi;
  • vabatahtlikele hindajatele: Tuuli Pärenson, Toomas Roolaid (Muutuse Teooria OÜ). Nemad aitasid luua raportite sisulise struktuuri ja hankisid pilootorganisatsioonidelt vajaliku informatsiooni;
  • rahastajatele Kodanikuühiskonna Sihtkapitalile ja regionaalministri valitsemisalale, kes toetasid meid projekti „Sotsiaalse ettevõtluse arenguhüpe Eestis“ raames. Tulemuste ja mõju raportite visiooni loomine ning kontseptsiooni välja töötamine, vabatahtlike leidmine ja praktilise töö koordineerimine… seda kõike poleks vabatahtlikuna teha jõudnud. Aitäh!
  • annetajale Microsoftile, kes toetas SEVi meeskonda tarkvaraga, mis aitab mõju raporteid toimetada.