Changemakers Academy lõi sotsiaalsetele ettevõtetele 12 turunduslahendust

Changemakers Academy on programm, mille käigus gümnaasiuminoored võistlesid turunduslahenduste loomisel. Konkursil osalesid eesti ja vene keelt kõnelevate noorte segatiimid, kes töötasid koos sotsiaalsete ettevõtetega. Sotsiaalsed ettevõtted on organisatsioonid, kes muudavad maailma paremaks ettevõtluse kaudu.

48 programmis osalevat noort valiti välja 124 kandidaadi hulgast, mis näitab, et huvi konkursi vastu oli suur. Avasündmuse käigus moodustati tiimid ja tutvuti sotsiaalsete ettevõtete eesmärkide ning ärimudelitega. Osalejad külastasid sotsiaalseid ettevõtteid ja analüüsisid, mis turundusvead takistavad sotsiaalsetel ettevõtetel oma eesmärke täitmast. Tiimid töötasid mentorite toel välja uusi turunduslahendusi.

Changemakers Academy piloothooajas osales 6 sotsiaalset ettevõtet, 48 eesti ja vene keelt kõnelevat osalejat, 12 noorte tiimi ja loodi 12 turunduslahendust. 98% osalenud noortest omandas Changemakers Academy on programmist uusi oskuseid, 79% kasutavad saadud kogemust edasises isiklikus arengus juba lähema aasta jooksul. Sotsiaalsed ettevõtted said värskeid ideid ja avalikkuse tähelepanu.

Programmi žürii valis oma lemmikuks Tagupidi Lavka ja Changemakers Academy tiimi „Kõik võidame ära“ koostöös valminud tervikliku turunduslahenduse, millega uuendati Tagurpidi Lavka Facebooki, jõuti staarblogijate, veganite kogukonnani ja spordiklubideni, korraldati slõugani konkurss.

Publiku lemmikuks oli Changemakers Academy tiimi „L.A.M.M.“ ja Arengukeskus Avituse koostöös valminud noortele suunatud vaimse tervise programm, mille eest maksavad vastutustundlikud ettevõtted. Terviseprogrammile loodi ka mõjuv reklaamvideo.

Tiim „Wait For It“ aga korraldas Facebooki videokampaania #UKchallenge, et tuua rohkem noori Uuskasutuskeskuse klientideks. Kampaania võitis Turundusraadiolt Nädala turundustähehinna.

Turundusraadio auhinna saajad

Turundusraadio auhinna saajad

Tiim „Teine Käsi“ algatas kasutuskõlblike asjade kogumiskampaania koolides. Nende reklaamvideos oli intervjuu Eesti Vabariigi presidendi Kersti Kaljulaidiga. Häid näiteid oli teisigi.

Changemakers Academy lõpusündmusel toimusid lahenduste  esitlused.

SEVi juhi Jaan Apsi hinnangul on Changemakers Academy väga unikaalne programm, kuna  iga osapool panustab sellega, milles ta on kõige tugevam: „Noortel on energiat, värskust, ideid ja palju kasulikke turunduses kasutatavaid oskuseid. Sotsiaalsetel ettevõtjatel on inspireeriv missioon ja palju praktilisi kogemusi, mida uuele põlvkonnale jagada.“

Programmi algatas ja viis läbi Briti Nõukogu rahalisel toel Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustik. Projekti juhtis Erkki Kubber.

Kui soovid järgmisel hooajal ise osaleda või partnerina programmi õnnestumisse panustada, võta ühendust Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustikuga.

Rubriigid: Uudised. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.